אנימציה וסרטונים בתחום הרפואי

בעשור האחרון התקבעו סרטוני הוידיאו כאחד מעמודי התווך של רשת האינטרנט : לדוגמה, מדי דקה מועלים לאתר יו-טיוב לא פחות מ – 100 שעות של וידאו ומדי חודש הגולשים צופים ב – שש מיליארד שעות של וידאו בסך הכול, שעה אחת לכל אדם על כדה"א!

לפיכך, אין זה מפתיע שסרטוני הוידיאו משמשים כיום לא רק לשם בידור והנאה, אלא גם על מנת לשווק ולפרסם מוצרים שונים ברשת האינטרנט, ובכלל זאת מוצרים בתעשיות עתירות ידע כגון תעשיית הרפואה והביוטק.

 למעשה, הסרטונים שיועדו מלכתחילה לאתרי האינטרנט של החברות השונות, מוצאים את עצמם לא אחת גם במצגות וחומרים שיווקים של מחלקת השיווק או יחסי הציבור ואפילו פגישות משקיעים. כלומר, דווקא הגמישות של אותם סרטונים והיכולת להציג אותם במגוון גדול של פלטפורמות הופכים אותם לאטרקטיביים כל כך.

לאילו מטרות ספציפיות ניתן להשתמש בסרטונים?

סרטוני אנימציה רפואית: סרטונים אלו מדגימים כיצד פועל המכשיר עוד בשלב האבטיפוס

סרטוני תלת ממד : סרטונים אלו הם שכלול של סרטוני האנימציה ומתארים בצורה מדויקת כיצד פועל המכשיר בתוך גוף המטופל. הדבר מתאפשר באמצעות בניית מודל תלת ממדי המחקה את הגוף האנושי. זאת מבלי צורך בצילום אמיתי שעלול להיות פולשני ומורכב.

סרטוני תדמית : נועדו לשיווק ומכירה של המוצר בשלב הפיתוח או לאחר שכבר יצא לשוק. לרוב מצולמים בווידיאו, אך יכולים לכלול גם קטעי אנימציה

סרטוני הדרכה : מיועדים לקהל היעד ומסבירים כיצד להשתמש במוצר או בציוד. כיום ניתן לתרגם את הסרטון לכל שפה שרוצים באמצעות כתוביות או אפילו החלפת ערוץ הקריינות. גם בסרטונים אלו ניתן לשלב אנימציה.

סיבות נוספות להפקה ושימוש בסרטוני וידאו ואנימציות רפואיים:

  1. סרטוני וידאו יכולים להשתלב בצורה נהדרת בתוך עמודי נחיתה אליהם מגיעים גולשים ממנועי החיפוש כמו למשל גוגל. הסרטון נפתח בתוך דף הנחיתה ואינו "משתלט" עליו כמו למשל במקרה של עיצוב באמצעות תמונות בלבד. לסרטונים יש גם השפעה חיובית על אחוז ההמרה של הדף (אחוז הגולשים שישלחו את טופס הפניה או יתקשרו כדי לשמוע פרטים נוספים).
  2. סרטוני וידאו שימושים גם לקידום אתרים אורגני בגוגל מכיוון שבאמצעות הקידוד הנכון, גוגל יכול להציג אותם בנפרד ולמעשה הם תופסים נפח נוסף בתוצאות החיפוש (בזמן העלאה ליו-טיוב, הדבר נעשה אוטומטית).
  3. יצירת ערוץ וידאו מותאם אישית : כפי שיוצרים גלריה של תמונות, כך ניתן ליצור גלריה של סרטונים הקשורים לשם יצירת תיעוד לשימוש במספר מוצרים או מכשירים הנלווים אחד לשני.
  4. סרטונים המשתמשים במונחים ומציגים טכנולוגיות מתחום מדעי החיים, הרפואה או הביוטק מעידים על הרצינות והרמה המקצועית הגבוהה של הלקוח. מסיבה זו, חשוב להפיק את הסרטון אצל חברה שזהו תחום ההתמחות שלה ולא כל חברה להפקת סרטוני תדמית יכולה לעמוד במשימה.

Scroll to Top