תרומתם של סרטי תדמית

בימינו כל בעל עסק חייב להשקיע משאבים רבים (ולא רק כסף, אגב) ביצירת תדמית "נכונה", כזו שתמשוך אליו את קהל היעד הרצוי מבחינתו. כל מנתח כמו גם המנתח הפלסטי, אינו יכול להסתפק בניסיון עשיר בכל הקשור לניתוחים הקוסמטיים או בהצלחות מוכחות בכל הקשור לניתוח אף, אלא חייב בנוסף לשווק את עצמו בדרכים חכמות ומתקדמות, ובפרט באמצעות סרטי תדמית המציגים את יכולותיו ומעלותיו.

מפגש אחר בין הרפואה לבין עולם הסרטים הוא סרטי אנימציה, המהווים דרך מצוינת להסביר בפשטות ובאופן ידידותי למשתמש גם תהליכים רפואיים מורכבים. סרטון אנימציה אודות האופן בו מתרחש ניתוח אף, למשל, מאפשר לכל כירורג פלסטי להציג בפני מי ששוקל לעבור את הניתוח כיצד הוא מתבצע, מבלי להידרש לתמונות אותנטיות שעלולות, מטבע הדברים, ליצור רתיעה (שהרי רבים מאיתנו חוששים מצילומי איברים פנימיים, חיתוך, דם וכדומה) – וכמובן שכל דבר קל יותר להבנה כשהוא מוצג על ידי אנימציה חביבה.

סוגי ניתוחים פלסטיים פופולאריים

אחד מתחומי הרפואה שבהם נרשמה התקדמות משמעותית מאוד בשנים האחרונות הוא הניתוחים הפלסטיים. למראה החיצוני שלנו השפעה הולכת וגדלה על הדימוי העצמי שלנו ועל איכות חיינו, למנתחים הפלסטיים מיומנות הולכת וגדלה וגם ההליכים הכירורגיים עצמם – ניתוח אף, השתלות למינהן, מתיחת צוואר, מילוי קמטים, עיצוב ירכיים ועוד, משתכללים ללא הרף, והתוצאה: ביקוש הולך וגדל לניתוחים שמטרתם העיקרית היא אסתטית (אם כי ניתוח אף, למשל, משפר במקרים רבים גם את איכות הנשימה) ותוצאות מרשימות יותר ויותר.

בארה"ב, מדינה שבה הכל (כמעט) מתועד וישנן סטטיסטיקות מפורטות לגביו, התבצעו בשנת 2012 כ- 1.6 מיליון ניתוחים פלסטיים. המבוקשים שבהם היו הגדלת חזה, ניתוח אף, הרמת עפעפיים, שאיבת שומן ומתיחת פנים. בארץ, על פי הערכות אנשי מקצוע בתחום, נערכים כ- 12,000 עד 15,000 ניתוחים פלסטיים בשנה, כאשר מתוכם, 40% בקירוב, הינם ניתוחי החזה (הגדלת חזה, הרמת חזה או הקטנת חזה). גם מתיחת פנים וניתוח אף הם הליכים פופולאריים בעיקר בשל היות האף חלק מרכזי מאוד בפנים.

הפקות מושקעות

מנתחים פלסטיים רבים מציעים את שירותיהם לציבור הרחב שחפץ לשדרג את מראהו החיצוני דרך ניתוח אף כזה זה או אחר, והתחרות ביניהם עזה – רופא שמסוגל להציג בפני הנשים והגברים המתעניינים הדמיה מדויקת, מאירת עיניים ומשכנעת של ההליך הכירורגי העומד על הפרק נהנה מיתרון משמעותי על מתחריו.
על מנת שהפוטנציאל של סרטוני ההדמיה הרפואיים (כמו גם של סרטי התדמית בתחום זה) אכן ימומש, חשוב מאוד להשקיע בהם תשומת לב רבה, ולהפוך אותם לאיכותיים במיוחד בשני אספקטים: זה הוויזואלי וזה התוכני – כלומר, ליצור סרטונים שמכילים ידע רלוונטי רב ככל האפשר, וכמובן ברמת דיוק עילאית, ובה בעת הם גם מוקפדים אסתטית ו-ויזואלית, מפגינים רצינות ויוצרים חווית צפייה מרשימה.

Scroll to Top