מה הקשר בין מכשור רפואי, חדש כישן, לבין הפקת אנימציות, דו ממדיות ותלת ממדיות? האם האחד הכרחי למען קידום האחר? בשורות הבאות ננסה לעמוד על האינטגרציה בין שני התחומים, ועל אופיין של אנימציות המכשור הרפואי (medical device animation בשמן הלועזי).
איזה שימוש ניתן לעשות באנימציות עבור מוצרים רפואיים?
נראה שסרטוני האנימציה יכולים לתרום רבות לפיתוחו, שיווקו והטמעתו של מוצר רפואי, כמו גם ללימוד והדרכה עליו. עוד בשלב הרעיון, יזמים ומפתחים יוצרים ומשתמשים בסרטוני אנימציה, למען גיוס ההון הדרוש לשם קידום הפרויקטים שלהם. סרטונים אלו הם שיווקיים להפליא, ומיועדים למשקיעים שונים, שברצון היזמים לשכנע לתרום מהונם לקידום המוצר הרפואי החדש. גם בשלבים מאוחרים יותר, עושים אותם היזמים שימוש באנימציות עבור מכשור רפואי. הללו מנצלים את יתרונותיהן, על מנת להחדיר את המוצר החדש שפיתחו לשוק הרלוונטי. קהל היעד שצופה בסרטון, אשר הוכן במיוחד עבורו כמובן, נחשף למעלות המוצר ולכדאיות השימוש בו. לבסוף, לאחר הטמעת המוצר בקרב הלקוחות, רבים היזמים המשקיעים זמן רב גם בהפקת סרטוני הדרכה, אשר יועדו להכשיר את המשתמשים לשימוש נכון ואפקטיבי, נטול סכנות ותקלות כמו גם למוצרים רפואיים שונים כגון בלט דיסק, מפרק ירך ועוד. נראה אם כן, שאנימציות עבור מכשור רפואי, מלוות מרבית מהמוצרים החדשים מתחילת דרכם ועד לתפוצתם המלאה בשוק הרלוונטי.
שלביו השונים של תהליך הפקת סרטוני אנימציה עבור מוצרים רפואיים
סביר כי את סרטוני האנימציה לא תפיקו אתם בעצמכם, בתור מפתחי המוצר, אלא תשכרו את שירותי החברות העוסקות בכך. תחילה תקיימו עם נציגיהן ישיבה, בה יובהרו מטרותיכם, קהל היעד לו מיועדים הסרטונים וכן נקודות, רעיונות ופרטים אודות המוצר נשוא הסרטון. לאחר מכן, תתמקד החברה, בליווי שלכם כמובן, בכתיבת תסריט מתאים עבור הצגת המוצר לקהל היעד ובאיסוף החומרים הגרפיים, שעל בסיסם יופק הסרטון. הקונספט הגרפי יעוצב, צילום סטילס ווידאו ייערכו במידת הצורך והאנימציה תופק. השלב האחרון יהיה הוספת סאונד מתאים, קריינות ואפקטים מיוחדים, בהתאם לדרישותיכם. הסרטון יוכן בעבורכם בפורמט הדרוש לשם הצגתו. ראוי שתהיו מעורבים בתהליך לכל אורכו, לשם יצירת התאמה מלאה בין רצונותיכם לתוצר הסופי.